13 Jam - A380 Part 7


Salam and Hi ! 

I suppose to END it malam ni, but lepas menulis dan menulis dah 5000 patah kata, Owh My Goodness ! Tak habis jg lagi..! So yeah the finale part is later. By the way few things in a go:-

1) Happy Belated Birthday to Nureen Edriana ! Sorry belated gift for ya ;p

2) Teaser Bab 31 TWB insyaAllah Eve akan up kan 9.10.2012 if tak ada aral melintang, altogether with announcement pemenang contest. Contest ni actually Eve nak tgok apa benefit yg org bleh dapat dari penulis Eve (like reflecting back la)  either its a good thing or not. And so far I'm happy with all the quotes, ada juga kebaikannya dlm TWB - Glad, :D

3) Ada yg tanya, (Zati le tuu, hehe) Haydar tu SM Faliq Nasimuddin ke ? Siapa Faliq ni (Kak Aishah tanya, hehe) ? Okay, ni Faliq :- 

Haydar's situation is being inspired by Faliq. Yeah, but Haydar punya character is not Faliq. Only Faliq know his characters best. He is about my age ( a year older), He (in my opinion) sure expect himself to be in car industry but yet got NAZA TTDI. Kalau I jadi dia I will go like - OMG apa nak buat ni ? and yet I think he changed it into a black horse now.He is an inspiration awal2 I balik Malaysia dlu. Young and dedicated. His personal life is not Haydar's personal life jg okay! haha marah encik faliq ni kalau dia ingat wat cite pasal dia.haha

4) If I meet my Haydar in my next flight, I will make a happy ending, kalau tak..... hmmm... ;p  *joke.lol


 ***********



Part  7  
 

“ Awak  ada  boyfriend  Hana ? ” 

Aku  senyum. Senyuman  untuk  diri  aku  sebenarnya. Pasti  itu  hanya  intro  pengakuan  Haydar. Owh  hati,  tabahlah !

“ Ada ” aku  jawab  acuh  tak  acuh. Terasa  panahan  matanya  tembus  hingga  ke  jantung. Aku  telan  liur  sebelum  menyambung. “ Dulu ”

Dia  mengangguk  bagaikan  berpuas  hati.

“ Awak ? ” soalku  padanya  lagak  biasa  walhal  dalam  hati  bagai  nak  gila.
 


Aku  perhatikan  riak  wajah  Haydar. Penantian dalam debar  walau  detik  waktu  hanya  berlalu  beberapa  saat  sahaja. 

I know your girlfriend.

I know  she  is  a  model.

Taller  than  me.

Well educated  but  not  as  educated  as  me.

From  a  great  family…but  anyway, it’s  not  that  my  parent  are  not  great ! They  are  millionaire  too, they  are  just  not  yet  a  multimillionaire  like  you !

All  of   sudden  aku  jadi  lebih  bersedia  untuk  mendengar  pengakuan  Haydar. Terus  terang  memang  aku  langsung  tidak  pernah  melihat  atau  mendengar  dari  mana-mana  sumber  yang  mereka  sudah  berpisah.

Haydar  angguk.

Aku  telan  liur.

Pahit….dada  sudah  terasa  sebak  semacam. Owh  My, please  don’t  cry  Hana ! Hati  kuat  memujuk  dan  memberikan  kata  penguat. Nafas  ditarik  dalam  walaupun  pipi  sudah  terasa  panas  membahang.

IPodnya  dihulurkan  pada  aku. Gambar  terakhir  yang  aku  lihat  masih  elok  di  situ.

Dia  dan  si  model….

Dan  hati  ini  terguris  lagi….bibir  bawah  kuketap  kuat. Cuba  menahan  ngilu  di  hati. Nafas  aku  tarik  panjang  sebelum  melepaskannya  perlahan. Bibir  ingin  tersenyum,  berpura-pura  senang  tapi  hati  tidak  boleh  menipu  seperti  biasa  aku  lakukan.

What  should  I  say ?

I  love  you  Haydar, please  choose  me,  we  are  good  together – sambil  melayangkan  wajah  sedih ?

Haydar,  is  this  summer  love ??! I  hate  you ! – sambil  membentak  lari  ke  lavatory ? 




“ What  should  I  say  Haydar ? So  it  will sounds  good  to  you ? ”

Haydar  pandang  aku. Lama. Renungan  yang  menjauh…tidak  intense  tapi  jauh…Sejauh  perasaannya  mungkin.

“ You’re  like  drug  for  me  Hana…. ”

Drug ?

Addictive ?

Mengkhayalkan ?

Atau  too  much  and  too  often  will  caused  him  death !?

“ Overdose  or  a  remedy ? ” soalku  perlahan…

Dia  jungkit  bahu. Ketawa  perlahan  sebelum  menyambung, “ Awak  buat  saya  lupa  my  reality…You  creates  another  comfort  world  in  my  time  zone…and  I  don’t  know  if  this  good  or  not  for  long  term

Aku  angguk  beberapa  kali…Mula  memahami….Will  it  be  good  if  we’re  together  for  a  long  term ? Elok  kah  kalau  selalu  jadi  gila  begini ? Atau  bila  kaki  menjejak  tanah  dan  reality  datang  menjengah  segalanya  akan  berubah?

Aku  dengan  impian  dan  cita-cita,  mahu  mengejar  gelaran  Dr  dan  pengiktirafan  sebagai  pakar  dalam  bidang  aku ?

Dia  dengan  segala  ribut  dan  taufan  mengendalikan  geruda  besar  seperti  Nazim  Construction. Bolehkah  kami  bersama ? Amankah  nanti  dalam  jangka  masa  panjang ?

I  don’t  even  know  ….

“ Curiosity  kills  the  cat, not  human… Will  it  hurts  to  try ? ”

“ Hana, I  had  love  too…but  awak  kenal  saya  like  me  now,  when  we  landed, reality  strike. I  will  be  very  busy,  mungkin  saya  tak  sempat  nak  call  awak,  I  might  not  be  able  to  text  you,  care  about  you  like  any  other  boyfriend  does…you’ll  see  the  ugly  side  of  me. At  that  point  will  you  still  loves  me  like  now ? You  might  end  up  hating  me…Hating  this  sweet  moment  we  create  together…It  hurts  to  imagine  that…”

Aku  faham  maksud  Haydar…sangat  memahami. I  do  have  some  friends  whose  having  a  relationship  with  the  rich  but  not  famous. Jutawan  dan  Dato’  yang  usianya  awal  40-an  dan  masih  belum  berkahwin  dan  ada  juga  yang  bergelar  duda. Everything  is  perfect,  BUT  time  will  always  be  the  issue.

Lara  yang  sedang  bertunang  dengan  Dato’  muda  tampak  sempurna  bila  punyai  tunangan  dan  kekasih  hati  yang  bergelar  Dato’. Hidup  yang  dilimpahi  pelbagai  Chanel, Prada  mahupun  percutian  di  luar  negara,  tapi  Lara  selalu  lara  bila  Dato’  Yusri  yang  biasa  aku  panggil  Yusri  sukar  memberikan  masa  dan  waktu  untuk  dia. Faridah  pun  sama… itu  baru  sahaja  jutawan  kelas  ke-tiga,  ini  belum  lagi  si  rich  and  famous  seperti  Haydar….Tapi..bukankah  if  the  person  do  loves  you  he  will  at  least  spare  some  time  for  the  loved  one ?

Aku  senyum. Senyuman  manis  dan  tenang  seperti  awalnya.

“ Haydar, lets  create  the  best  moment  and  remember  it  forever  then ”

Terkejut  dia  dengan  jawapan  aku. Mungkin  tidak  menduga  itu  reaksi  aku. I  will  never  push  you  Haydar,  never.

Tiba-tiba  tangannya  mencapai  tangan  aku,  mata  kami  bersatu…Pandangannya  dalam  penuh  makna.

“ Hana….I  don’t  want  this  to  last ”

“ Awak  dah  ada  girlfriend ” aku  senyum  lagi. Betullah  aku  hanya  si  phony. An  imposter.  “ dan  awak  tak  nak  overdose  drug  kan ? ” aku  ketawa  perlahan. Cuba  menenangkan  suasana. Jarum  jam  pasti  berjalan. Sesaat  kemudian  sesaat…Jangan  habis  5  jam  di  atas  kerusi  berbincang  begini  semata. Andai  hadir  dia  dalam  hidup  aku  hanya  untuk  sementara,  let  it  be  the  sweetest  moment  ever.

What  do  you  expect  from  me  Hana ? ” soalnya  seperti  sangsi  dan  keliru  yang  bersatu.

I  don’t  know  Haydar.

I  love  you. Love  you  from  a  distance,  either  we  are  together  or  we  don’t  I  will  still  love  you…

Even  I  had  always  dream  for  this  moment  never  once  I  myself  believe  that  it  will  ever  happen. For  real.

If  this  is  suppose  to  end,  then  I’ll   still  treat  this  as  a  gift  from  God. A  memory  with  you  can’t  be  traded. God  give  me  the  chance,  answering  my  prayer,  let  me  paint  it  in  rainbow  colours….

Tanganku  yang  masih  dalam  genggaman  Haydar  aku  bawa  ke  dadanya. Matanya  ku  pandang  penuh  keikhlasan.

A  happy  you  Haydar. A  happy  you  is  more  than  enough  for  me. Whichever  way  you  choose  to  be  happy…

Aku  nampak  sinar  matanya  yang  hiba. Pipinya  yang  turut  merona  merah. Anak  matanya  yang  bergenang.

“ Hana…. ” terdengar  suaranya  menuturkan  nama  aku…hela  nafasnya  yang  tertahan.

“ Shhh ” jari  telunjuk  ku  bawa  ke  bibirnya. Mengisyaratkan  supaya  dia  diam. Aku  mula  mengukir  senyum  walaupun  dia  tampak  terkejut, “ We  just  have  few  more  hours  left, if  this  is  a  dream,  lets  paint  it  rainbow and  stop  this  mumbo  jumbo ”

Dia  turut  mengukir  senyum.

A bird in the hand is worth two in the bush kataku  sebelum  mula  untuk  bangun,  tapi  terlebih  dahulu  dipeluk  olehnya.

Aku  terpana. Terkesima.

Let  be  the  loose  cannon  again ! ” katanya  dalam  tawa. Aku  turut  ketawa  perlahan.

No  bones  baby ! Jom  Mr  Haydar ! ” kami  sama-sama  bergerak  menuruni  flat-bed. Dia  datang  berdiri  di  sebelah  aku.

Where  to ? ” soalnya  berbisik. Tangannya  aku  pegang  kemas. Membawanya  ke  hujung  kabin  dan  berhenti  di  satu  tingkap  hampir  dengan  galley.

Kami  sama-sama  memandang  ke  luar  tingkap. Waktu  awal  pagi  dengan  langit  subuh. Cantik  dan  menyegarkan. 



“ Haydar ” panggil  aku  seraya  mendongak  memandang  Haydar  yang  berdiri  di  sebelah. Dia  menunduk  melihat  aku.

“ Kita  tengah  lari  dari  matahari  kan ? ”

 Ha ah, just  realize  it ! ” tuturnya  bagaikan  terkejut  dan  excited. Dia  ketawa.

“ Kalau  kapal  terbang  ni  tak  berhenti….this  dream  will  never  end…The  night  will  not  end  either

Dia  diam. Turut  memerhatikan  langit  di  sekeliling  dan  awan  di  bawah. Tenang. Warna  biru  subuh  yang  mendamaikan…pancaran  matahari  tampak  malu-malu  ingin  melatari  kanvas  langit  ciptaan  Tuhan. Terasa  tangannya  di  atas  bahuku. Memeluk  aku  supaya  bersandar  padanya.

“ Awak  buat  saya   rasa  macam  buying  my  own  private  jet,  then  do  this  crazy  thing  again. Running  from  the  day.

Aku  menghela  nafas  perlahan… ‘ do  this  crazy  thing  again ? ’

Adakah  selepas  ini  we  both  will  still  see  each  others ?

Invite  me  when  you  do ” kata  ku  dengan  nada  girang. Bisikan  hati  yang  pelbagai  aku  biarkan  sepi. Tidak  mahu  mengganggu  tumpuan  dan  mood  kini.

“ Of  course ! It  won’t  be  the  same  without  you ” jawabnya  laju  sebelum  terdiam.

Trap ! Aku  ketawa  sakan  dalam  hati. Haydar  memang  tidak  bersedia  untuk  berpisah  lagi,  tapi  banyak  yang  dia  ‘takut’  dalam  melangkah.


Haydar,  look ! ” aku  tunjukkan  pada  burung-burung  yang  baru  keluar. Cantik  dan  mendamaikan. Menakjubkan  juga  bila  dilihat  dari  atas. Tampak  kecil,  seperti  gerombolan  anai-anai  hitam.


Burung  yang  tahu  menurut  fitrah  alam. Paginya  keluar  mencari  rezeki, mencari  kehidupan,  malamnya  pulang  mengenal  rumah  dan  keluarga.

“ Senangkan  kalau  hidup  jadi  macam  burung  tu ” tutur  Haydar  perlahan. Aku  diam,  menunggu  ayat  seterusnya. “ Life  is  simple  for  them… ”

Aku  angguk  walaupun  kepala  bersandar  elok  pada  dada  bidangnya. Bersantai  malas  sambil  memerhatikan  keindahan  ciptaan  Tuhan  di  luar  sana.

I  wish  I  am  the  bird  too Haydar… Allah  takdirkan  hidup  dorang  untuk  sentiasa  patuh  pada  Dia…kita  pula  diberi  pilihan… and  I  always  fall  into  the  bad  one. Like  now...”

“ Sorry  Hana… saya  drag  awak  into  this…” pelukannya  dikemaskan  sebelum  ayatnya  disudahkan, “ tapi  saya  tak  nak  end  this  moment  yet. Either  you  like  it  or  not. ”

Mendatar  suara  Haydar. Kedengaran  tekad  juga. Aku  menarik  nafas  panjang. Aku  juga  sama. Maksiat  itu,  rata-rata  sudah  tahu  hukumnya,  salahnya…tapi  terlalu  mengasyikkan  hingga  tidak  mampu  menolaknya. Itu  juga  dunia,  dunia  yang  mengasyikkan  kata  Tuhan…tapi  hayatnya  tidak  panjang. Dunia  yang  pendek  inilah  yang  menentukan  hayat  akan  datang  yang  kekal…

“Hmm... Kalau  awak  jadi  burung,  which  species  you  wanted  to  be ? ” soalku  perlahan.

“ Kalau  awak ? ” soalnya  kembali. Aku  tersenyum  kecil. Sudah  agak  memahami  sifat   Haydar  yang  suka  menjawab  soalan  dengan  soalan.

No,  you  first ” aku  memulangkan  soalan  kepadanya. Dia  ketawa  perlahan.

“ Hmmm…. Saya  nak  jadi  burung  yang  terbang  sebelah  awak ”

Aku  ketawa  dengan  jawapannya. Haydar…Haydar…

“ Kalau  macam  tu… kena  jadi  gagak  lah  sebab  gagak  gerak  berkumpulan ” jawab  aku  laju. Dia  memimikkan  muka  tanda  tidak  suka.

“ No… Tak  nak  berkumpulan ”

“ Amboi, sombong  ye ? ” usik  aku  lagi. Dia  ketawa. Meletakkan  dagunya  di  kepala  aku  seraya  tangannya  berlabuh  di  bahu. Hmm…tindakannya  ini  membuatkan  aku  terasa  seperti  seekor  burung  yang  sedang  terbang  di  awan  biru…

“ Saya  nak  jadi  the  Bald  Eagle… ” tuturku  perlahan. Tangan  memegang  kedua  belah  tangannya  yang  menongkat  di  bahuku  dan  memeluk  leher  ini. Santai.  “ Nak  tahu  kenapa ? ” 

“ Sebab…. Awak  suka  lelaki  botak ? ” jawabnya  laju  dengan  tawa  mengekek. Aku   mencebik. Kalau  aku  suka  lelaki  botak,  tak  de  lah  aku  dengan  dia  begini.

Why ? ” soalnya. Kali  ini  kedengaran  serius.

“ Sebab  saya  suka  makan  ikan. Bald  Eagle  tinggal  tepi  tasik  and  they  loves  fish  too ! ”

“ Kalau  macam  tu  baik  awak  jadi  bangau ” dia  ketawa  lagi. Aku  mencebik  untuk  kesekelian  kalinya.

“ Kalau  saya…I  will  choose  bald  eagle  too.. ” jawabnya  dalam  nada  serius. “ Bald  eagle  is  very  loyal… A prey… Strong  and  loving…Awak  tahu  tak,  bald  eagle  stay  dengan  pasangannya  sampai  mati ?  



Aku  diam,  menelan  liur  sebelum  menjawab. Alangkah  baiknya  aku  yang  menjadi  pasangan  dia ?

“ Hmm…saya  tahu…it  is  a  proud  creature  too  kan? Orang  panggil  American  eagle. Tapi  kan  Haydar,  burung  ni  setia  dengan  girlfriend  dia  ke  dengan  isteri  dia ? ”

Haydar  ketawa. Sakan  dia  ketawa. Entah  apa  yang  kelakarnya  aku  pun  tak  tahu.

“ Definisi  girlfriend  dan  isteri  untuk  awak  Hana ? ”

Susah  soalan   si  Haydar  ni… terpaksalah  aku  balas  soalan  dengan  soalan.

“ Hmm…pada  awak ? ”

Dia  menarik  nafas  panjang  sebelum  mengemaskan  pelukan, Intelligence is the wife, imagination is the mistress, memory is the servant….Victor Hugo  say  this

“ And you ? ”

“ I  say…a  wife  have  it  all… ”

“ Awak  akan  setia  dengan  isteri  atau  girlfriend ? ”

“ Saya  akan  setia  dengan  the  one  who  ties  my  heart 

“ She ? ”

“ Who ? ” buat  bodoh  alang  pula  si  Haydar  ni.

Girlfriend  awak ”

“ Owh…sorry…Saya  lupa  pasal  dia. Awak  memang  a  cocaine  for  me  Hana…” dia  ketawa  kecil  sebelum  menyambung. “ We  met  in  an  occasion. We  tried  to  give  it  a  go…Was  okay  for  a  few  months..but  the  excitement  did  not  last… She  is  pretty  with  good  family  background…Having  her  around  make  me   feel  like  showing  off  

Tulus  pengakuan  Haydar. Aku  tersenyum  sinis,  aku  tahu  dia  tak  kan  mampu  melihatnya. Typical  average  guy  will  go  for  look. A  trade  in  another  words. Common  rich  heir  will go  for  this  option, why ?  Because  they  get  the  money  in  easy  way. Hmm…kalau  ini  pemikiran  si  Haydar, suka  dan  cinta  aku  padanya  sedikit  pudar.

Kenapa ?

Sebab  aku  sangkakan  dia  an  intelligent  heir. Someone  who  doesn’t  think  in that  typical  way. It's  common  to  know  that  most  guys  are  all  about  the  eyes,  only  the  above  average  can  passed  the  eyes  and  think  using  his  brain in  choosing  a  woman !

Siapa  yang  tipikal ? Donald  Trump.

Siapa  yang  tidak  tipikal ? Bill Gates. Richard  Branson.

More  like  a  tool belum  sempat  aku  menyemburnya  dengan  ayat  itu,  dia  terlebih  dahulu  mengaku.

A  tool  marries  a  tool…but  a  clever  will  only  use  a  tool. And  which  one  is  you  Haydar?

Aku  diam  lagi,  memberikan  peluang  untuk  dia  menambah.

We  are  a  tool  for  each  other’s… Nampak  deserving  together,  but  she  is  like  a  trophy  for  me  and  I  was  like  a  trophy  for  her  too…anyway  there  is  nothing  to  lose ” dia  ketawa  lagi. “ Attending  formal  occasions,  I  need  someone  with  me. You  tak  rasa  a  successful  man  should  have  a  beautiful  woman  with  him  ke  to  be  looked  as  more  successful ? Normal  and  not  a  loser

“ Nope,  saya  rasa  its  sexy…and  macho ” jawab  aku  yakin. Tangannya  yang  masih  melingkar  di  bahu  dan  tulang  selangka  aku  uraikan. Memberikan  sedikit  ruang  untuk  diri  sendiri. Aku  berpaling. Memandang  tepat  pada  wajah  Haydar. Only  a  man  with  confidence  can  stand  by  himself  and  yet  still  dazzling

Sebuah  senyuman  terukir  di  wajahnya. Kedua  belah  bahu  aku  dipegang  kemas  olehnya.

“ Miss  Hana  the  philosopher,  saya  rasa  kita  buang  masa  la  cakap  pasal  ni. I  treasure  our  moment  together  more  than  talking  about  her ”

Amboi, kalau  cik  kekasih  dengar  mahu  menangis  aku  rasa  ni. Tak  jahat  ke  Hana  jadi  imposter  macam  ni ? Ah, a  tool  je  pun,  bukan  kekasih. Jauh  lagi  isteri.

“ Tadi  kan  awak  juga  yang  cakap, a  good  conversation  is  better  than  a  quick  sex ?

Dia  ketawa  kuat. Cepat-cepat  aku  cover  dengan  berdehem. Aku  pula  yang  malu,  membahang  rasa  muka  ni. Tampak  beberapa  orang  penumpang  sudah  mula  bangun  ke  lavatory. Mungkin  membuang  apa  yang  baru  di  makan  sekejap  tadi.

Bila  tawanya  sudah  mati,  sebuah  senyuman  nakal  terukir  di  wajah. “ Then  shall we  try  the  later ? ” keningnya  diangkat.

Terasa  memulas  perut  aku  bila  si  Haydar  nakal  tak  bertempat  begitu. Muka  aku? Memang  totally  flushed. Dia  pula  masih  tersenyum  begitu.

Badannya  aku  tolak  menjauhi  aku. “ Dream  it ” Balas  aku  pendek  sambil  buat  muka. Kaki  sudah  sedia  meninggalkan  dia.

Dia  ketawa  sakan. Apa  yang  lucunya  pun  tak  tahu. Tangannya  sudah  elok  memegang  siku  aku. Menahan  dari  terus  pergi.

“ It  just  a  joke  Hana…. I  won’t  do  that  to  you ”

Aku  tayang  muka  sangsi. Dah  lah  tadi  pun  senang-senang  dia  dapat  bonus  kena  peluk…. Lelaki,  kalau  makin  banyak  yang  diberi,  makin  sedikit  yang  dia  treasure  nanti. Dah  la  terasa  murah  benar  aku  malam  ni…Mudah-mudah  dan  senang-senang  mengikut  si  dia  yang  belum  tentu  menjanjikan  apa-apa…tapi  hati  tetap  mahu  bersama  dia…

Promise ” katanya  lagi. Tangan  diangkat  gaya  berjanji. Aku  mengangguk  dengan  muka  kering.  “ The  later  is  just  for  my  wife  Hana…no  matter  what ” tambahnya  lagi  dan  aku  mula  tersenyum. “ And  my  wife  is  the  one  who  managed  to  tie  my  heart ”

Aku  angguk  lagi. Hope  it’s  me,  tapi  bersediakah  aku  untuk  bergelar  isteri ? Maybe  not.

“ Haydar, can  I  be  your  girlfriend ? ”

Dia  tersentak. Mungkin  sangat  terkejut. Sebelum  dia  mula  memberikan  jawapan  aku  cepat-cepat  menambah,  takut  dia  tersalah   faham.

“ Sepanjang  kita  di  awan ”

Wajahnya  mula  berkerut. Berfikir  mungkin. Tangan  aku  dicapainya  sekali  lagi. Mengheret  aku  ke  tepi  galley.

Are  you  serious ? ” soalnya  lagi. Sangsi  mungkin.

“ Yes, untuk  empat  jam  ni. Will  you ?

Kedua  belah  tanganku  digenggamnya  erat. Anak  matanya  tepat  memanah  ke  dalam  mata  aku. Berdebarnya  jantung  bagaikan  dipalu.

Being  a  girlfriend  is  so  meaningless  to  me  Hana….being  a  wife  is  not… tapi  kat  dalam  ni  tak  ada  imam  pula  kan ? ” dia  ketawa  kecil. Aku  pula  yang  terkedu. Laju-laju  aku  berdehem. Kalau  bab  kahwin,  aku  sendiri  pula  yang  tidak  bersedia.

“ You  already  have  a  special  place  in  my  heart  Hana. Kalau  being  my  girlfriend  will  make  you  happy,  then  yes  is  the  answer ”

Aku  tersenyum  girang. “ Okay  my  4  hours  boyfriend !” tangan  Haydar  aku  heret  ke  dalam  galley  area. Memulakan  misi  aku.

Kalau  ada  boyfriend  tapi  tak  ada  sixth  sense,  itu  tandanya  tidak  sepadan. Meaning ?

Kalau  hati  berdetup  tidak  sama  rentak. Kalau  intuition  tidak  pernah  seiring. Itu  bukan  pasangan  luar  biasa, itu  pasangan  biasa-biasa. Pasangan  luar  biasa,  bisa  tahu  bila  si  kekasih  hati   dalam  gundah  mahupun  sedang  gembira. Aku  perempuan  moden,  tapi  aku  percaya  pada  sixth  sense, bukan  semua  memilikinya…dan  bukan  semua  kekasih  mampu  melahirkannya…

Haydar  bersandar  pada  cabinet  di  situ. Memandang  aku  dengan  senyuman  bahagia. Walaupun  hati  masih  berdegup  kencang  dengan  panahan  mata  si  Haydar,  tapi  laju  sahaja  tangan  ini  mengacau  kopi  di  dalam  gelas. Coffee latte  kebanggaan  H’s Café  aku  sediakan  untuk  Haydar  dan  aku. Kopi  pekat,  susu,  vanilla,  dan  sedikit  toffee  cair.

Smells  good ” pujinya  bila  segelas  kopi  aku  suakan  padanya.

Thanks, kalau  awak  rindu  saya,  pergila  ke  H’s  Café,  I  won’t  be  there,  but  you  can  have  this  drink  and  remember  me

Dia  mengukir  senyum  sebelum  meneguk  kopi  di  tangan. Masih  lagi  berdiri. Pramugara  dan  pramugari  pula  langsung  tidak  diendahkan  oleh  kami.

Best, H’s  Café ? ” soalnya.

Aku  angguk. “ Yep, my  café ” aku  jawab  pendek. Dia  menjungkitkan  kening  tapi  tidak  aku  endahkan. “Boyfriend,  jom  lepak  kat  tangga. I  love  chilling  out  while  sipping  coffee.

Tak  menunggu  Haydar  aku  dah  bergerak  ke  depan. Laju  sahaja  dia  berjalan  beriringan. Tangannya  jatuh  ke  bahu  aku.

“ Girlfriend,  awak  tak  romantik  la…Peluk  pinggang  saya ” arahnya  dalam  tawa  kecil. Aku  menggelengkan  kepala. Tapi  tangan  tetap  naik  memeluk  pinggang  sasa  si  dia.

Tangga  paling  atas  jadi  tempat  lepak  kami. Dia  bersandar  di  penghadang  kiri  dan  aku  di  sebelah  kanan. Kaki  kami  lunjurkan  gaya  malas  bercampur  santai.

Hana, you  have  your  own  café ? ” soalnya  tanpa  membuang  masa.

Aku  senyum  sebelum  mengangguk, “ Yup, I  love  to  cook…especially  the  one  yang  not  ordinary….suka  santai-santai  sambil  minum  kopi… ”

“ Saya  ingat  awak  engineer  dulu… ” katanya  tak  percaya. Aku  senyum  tenang.

“ Saya   graduate  Master  Engineering  in  Microelectronic…all  the  VLSI…semiconductor…masa  saya  third  year,  my  project  supervisor  tawarkan  sambung  phD  terus,  skip  one  year…but…bila  saya  tanya  the  other  phD  student  about  the  project  yang  kitaorang  tengah  buat,  he  said,  it’s  for  military  purposes. British Army  join  forces  with  USA’s… ”

“ Wow ” riaknya  semacam  tidak  percaya,  tapi  itulah  hakikat. Kajian  sangat  pesat  berlaku  di  UK  dan  USA. Kebanyakan  teknologi  terkini  dibiayai  oleh  military, selepas  beberapa  tahun  dan  sudah  agak  lapuk  barulah  ia  dilepaskan  untuk  kegunaan  masyarakat  dunia. Contoh  termudah  pastinyalah  computer.

“ Project  apa  yang  awak  buat ? Nuclear  bomb ? ” soalnya  laju  dengan  muka  berkerut  dan  secalit  senyuman  humor  di  bibir.

Nope. Laser ” jawabku  ringkas. Tapi  dahinya  berkerut  pelik. Aku  ketawa  perlahan. Aku  tahu  bukan  senang  orang  bukan  bidang  aku  mahu  memahami  perkara  teknikal  seperti  ini. Nak  pula  Haydar  lulusan  Business  and  Marketing. Salah  satu  kelebihan  orang  sains  tulen  ialah  mereka  mampu  memahami  bahasa  sains  sosial,  manakala  sains  sosial  pula  sebaliknya.

There  are  so  many  thing  a  laser  can  do  Haydar… telekomunikasi  sistem…takkan  kemana  tanpa  laser… fibre  optic,  satellite  tugasnya  adalah  untuk  carries  this  info’s  yang  dibawa  melalui  cahaya/wave – laser ”

Melihatkan  muka  Haydar  yang  sudah  agak  blurr  aku  terus  tertawa. Kakinya  sengaja  aku  kuis. “ Kenapa  tengok  macam  tu ? ”

Dia  tersenyum. Senyuman  malu-malu,  tidak  nakal  macam  tadi.

“ Saya  baru  ingat  yang  you’re  going  to  be  a  doctor... as  in  doktor  falsafah or  in  another  words  pakar,  bukan  doktor  ubat  orang. It  makes  me  feel…small

“ Ada  pula….tu  basic  je  Haydar  so  don’t  feel  that  way. Awak  tak  belajar  pasal  ni  that’s  why  awak  tak  tahu…”

“ Kenapa  tak  jadi  engineer ? ” soalnya  lagi, mengulang  tayang  soalannya  tadi.

“ Sebab…saya  lagi  suka  jadi  researcher… I  think  not  all  engineers  are  content  with  what  they  are  doing… I  nak  jadi  a  creator,  bukan  orang  yang  jaga  sistem…maintaining  apa  yang  dah  ada… ”

“ So  open  up  a  café  make  you  content ? ”

“ Yes… ”

Dia  senyum  bagaikan  tidak  percaya. “ I  loves  challenge  and  I  do  whatever  I  want ” jawabku  lagi. “ Anyway,  you… enjoy  working  in  construction  and  properties  business ? I  saw  many  new  projects  after  you  take  the  lead

“ Hidup  perlu  diteruskan, nak  tak  nak  need  to  fit  in. Let  say,  I  have  no  option. We  are  totally  different…you  buat  apa  yang  you  nak…but  me ? I  need  to  face  it  no  matter  what…”

“ So  better  make  the  best  out  of  it ? ”

“ Bingo ! ”

Kami  sama-sama  tersenyum  lebar. At  least,  dari  jauh  pun  aku  sudah  dapat  mengagak  gundah  di  hatinya  sedari  dulu. Sixth  sense  sign !

Dia  mengangkat  gelas  berisi  kopi. Menghidu  baunya  sebelum  menghirupnya  lagi.

“ Very  nice  smell  Hana… café  you  kat  mana ? ”

“ Asalnya  di  Kuantan  Pahang….then  waktu  I  dengan  Hani  balik  dari  UK, we  joined  force  untuk  buka  branch. So  now  ada  satu Gambang, Hartamas  dan  satu  lagi  di  Shah  Alam.. ”

“ Seriously ? Why  on  earth  I  never  been  there ? ”

“ Sebab…you  mana  layan  café  taraf  ala-ala  Tappers  or  Old  Town  White  Coffee  ni  kan? Sah-sah  you  layan  Dome…Ben’s… right ? ”

Dia  ketawa  senang. Bagaikan  mengiyakan.

“ I  suka  my  mom’s  cook  la… ”

Aku  jongket  kening. Iyalah  tu…Tapi  nampak  muka  memang  ya. Dia  bukan  jenis  yang  keluar  rumah  sangat... I  think. Ah, sixth  sense  lagi.

When  I  miss  you  I  will  go  there ” usulnya  dalam  tawa. Tapi  aku  pula  yang  tersentap. I  can’t  read  the  future,  seriously  I  couldn’t. Betul  ke  dia  akan  ke  sana? Akan  rindu  aku?

“ Kalau  awak  rindu  saya ? Awak  nak  ke  mana  Hana ? ” soalan  keramat  dari  Haydar. Soalan  yang  sama  baru  sahaja  menjengah  minda  sendiri.

“ Saya  naik  A380  lagi ” entah  dari  mana  datangnya  jawapan  ni. Tapi  this  is  where  it  starts…and  this  is  how  the  memory  will  remains… “ Saya  akan  naik  satu  persatu  A380…Emirates…Singapore  Airlines…Ah, or  I  should  search  the  unknown  guy  who  bought  A380  as  his  private  jet ! ” omen  ku  penuh  girang. Owh  My  Goodness,  entah  siapalah  yang  gila  beli  A380  sebagai  kapal  terbang  peribadi..? Harga  pula  $300  million. Cool  eh ? Anyway  who  else  kalau  bukan  pak  arab  yang  kaya  raya  tu ?

Belum  pun  sempat  aku  meletakkan  tangan  gaya  berangan  aku  kembali  ke  peha,  tangan  Haydar  lebih  dulu  memegang  kedua-dua  tangan  aku. Matanya  tajam  memandangku.

“ Hana…. Kalau  awak  naik  A380  lagi,  or  any  other  airplane,  don’t  follow  strangers  like  now” tegas  larangan  dan  nasihat  dari  Haydar. Aku  bukan  ikut  sesiapa  dan  suka-suka ! Aku  ikut  dia  sebab  aku  kenal  dia !

Liur  ku  telan  kesat..Bibir  ku  ketap. “ I  know  Haydar…

Promise ? ” soalnya  lagi. Wajah  masih  tegas  seperti  tadi.

Aku  jongket  bahu. Aku  tak  tahu  apa  yang  akan  berlaku  di  masa  akan  datang. Turun  kapal  terbang  entah  akan  berjumpa  lagi  atau  tidak. Dia  pun  boyfriend  aku  untuk  4  jam  sahaja. Lepas  ni ? Entah-entah  aku  makan  hati  tengok  dia  dengan  si  kekasih  hati  versi  bumi. Aku  ni  kekasih  hati  versi  kayangan ! Ouch,  best  pula  bunyinya,  kekasih  di  kayangan…hehe.

“ Hana…. ” suara  tegas  Haydar  berbunyi  lagi. Memecahkan  imaginasi  aku  sebentar  tadi. “ Saya  serius  awak  boleh  senyum berangan  ye ? ”

Haydar, I  do  this  ONLY  with  you. I’m  not  a  cheap  girl  in  the  flea  market

I  don’t  mean  you  are … ” pintasnya  laju. “ But  you  have  the  ability  to  sway  any  men,   Hana. It  just  you  who  don’t  realize  it ” bersungguh  si  Haydar  memberitahu.

“ Okay  Haydar,  kalau  saya  janji  dengan  awak,  then ? ”

“ I  can  stay  in  peace ”

Itu  je ? Ah,  Hana  sudah  semakin  tamak. A bird in the hand is worth two in the bush, Hana!
Nafas  aku  tarik  panjang. “ Okay  Syed  Haydar  saya  janji ” aku  naikkan  tangan  gaya  berjanji. Dia  mula  mengukir  senyuman  manis.

“ Good  girl.. ” katanya  seraya  menggosok  kepala  aku.

“ Hana,  awak  girl  saya  kan ? ”

Aku  senyum  girang. “ Ehem… ya ? ”

Dia  senyum  nakal. “ Kalau  saya  nak  kiss  awak ? ”

Lump ! Lump  in  my  heart. Terasa  muka  merah  membahang.

“ French  kiss  pun  saya  boleh  bagi,  BUT  that  will  only  happen  if  you  are  my  husband. So  the  answer  is  NO WAY ! ”

Dia  senyum   bagaikan  berpuas  hati. “ Good,  so  saya  tak  perlu  risau. A  woman  with  principals  is  always  worth  it. A  woman  with  brain  leave  men  in  peace,  a  woman  with  face, keep  the  eyes   content…and   a  woman  with  all  those,  keeps  the  adrenaline  running.”

Poetic  boleh  tahan  mamat  ni. Aku  senyum. Bersetuju  dengan  kata-katanya.

“ And  you,  keeps  my  adrenaline  running  faster  than  before ”

Gulp. Again,  Haydar,  you  seriously  know  how  to  make  me  die  faster. Nafas  rasa  tersekat  bila  dipuji  begitu. 



  And  you  really  know  how  to  stop  my  heart  from  beating ” terluncur  ayat  itu  dari  mulutku. Buat  malu  je  Hana ! Dia  tersenyum  nakal  mendengarnya. Kepala  yang  disandarkan  pada  penghadang  tangga  dibawa  menegak. Haydar  mula  mengubah  kedudukan. Tadinya  duduk  mengadap  aku,  sekarang  dia  duduk  di  sebelah  aku. Hati  berdegup  semakin  kencang. Menantikan  tindak  tanduk  Haydar  seterusnya…



 P/S: Night buddies ! and thanks so  much for reading my nonsense again ! :D

Press the LIKE button if you want MORE :) 

Comments

  1. BEST,, :D sweet je.. hehe.. cam di awangan

    ReplyDelete
  2. oh eve... thanx coz bawa sama terbang di awangan & felling terawang2 bahagia. sure tido dlm syum smbil berangan. :) suka sangat2

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol at 3.20 semlm ye kak ? tak tido lg time tu ?hehe hope u have a nice dream last night ;)

      Delete
  3. Omg mcm sedih jerr hana jd gf hydar fir only 4hours.... Oh my please make their love lasts forever and by any mean dont let fido get in the line........

    Do continue your good work cant wait for the ending to come.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. one more entry bella ;D let c whats coming :)

      Delete
  4. Best...... Akak nak tnya.. Nak djdikn novel ke??

    ReplyDelete
  5. Hidup xboleh terlalu tamak
    Kita tak boleh dapat semua
    Allah itu Maha Adil
    Setiap orang dapat lebih dan kurang dlm hidup masing2
    Enjoy n cherish d moment when we can
    It's good to have a sweet memory than none :)

    Aznati

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes so true, if we appreciate what we have we'll feel content and better :)

      Delete
  6. Hidup xboleh terlalu tamak
    Kita tak boleh dapat semua
    Allah itu Maha Adil
    Setiap orang dapat lebih dan kurang dlm hidup masing2
    Enjoy n cherish d moment when we can
    It's good to have a sweet memory than none :)

    Aznati

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. hahaha tu ler entah macam mana si Hana bleh pk cgitu lol

      Delete
  8. Bestnya...nak Hana dgn hydar bersama...pls cik writer bagi happy ending ye :) tq Evelyn u're awesome

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol thanks Eyta ! :D insyaAllah lets see ending nti :)

      Delete
  9. sepanjang mbace - ok sweet but too many quotes from English novels!
    Some statements & quotes are very familiar when one reading English novel
    sorry if those statements scara kebetulan ada sama - appreciate if it really comes from your own imagination.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry snoopenglish can u give me the novel titles - i cant even think of any which similar or almost similar with all those sentences in part 7. or if by any means u maksudkan idioms? haha idioms are idioms babe - anyway still tak tercapai dek akal i lagi ni sama quotes dgn novel english. kalau quotes tu i buat in english ya, sbb i tak reti nak explain in malay :)

      thanks ! :)

      Delete
  10. sweet and sedeh! i don't know how 2 dscribe this story.. totally AWESOME! ples haydar, wake up! she's the one for you not a summer love or what..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol semua dah emo kan? haha pretty hard to write this one sbb it means to make readers feel like what u feel. lol.nti kt tgok what happen later kay!
      thanks aina!

      Delete
  11. Ohmygod, this story is killing me. They're so sweet. And Haydar ni tarik tali, cakap tak terang la. Be honest lah guyyy! Anyway, thanks kak Eve. Can't wait for the finale.

    ReplyDelete
  12. Oh My! Don't know Y but deep in my heart felt the sorrows of two love birds trapped in a time zone of theirs but yet heading to now where. Eve, is it a reality the rich and famous susah menggapai bahagia yang jitu? Yang paling sadisnya dia orang sanggup being prentender just to uphold dignity yang kekonon tak setaraf dengan the ordinary.. Haydar, believe me if you leave her just for that, you would ended up losing your soul and akhirnya awak akan hanya menjadi jasad bernyawa tanpa rasa.. What a pity!! Hana, definitely you are really capable of not swaying but capturing any man! :-) Take care Eve! May you too find your Haydar! Insya-Allah. I'll pray for that.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol thanks a lot anon! pray for me kay ;p hehe tetiba.
      - agreeing with u anon! :)

      Delete
  13. omg!luv dis very much! nk lg bleh x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol bleeh , insyaAllah huda one more entry.lol :)

      Delete
  14. Eve tq sangat mujur yg ni bukan anding

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tak sanggup its end lg ye kak marsita :D ?

      Delete
    2. What i love here bila you letak lagu yang buat citer hana dan haidar lag best sambil baca sambil dengar lagu...... Somewhere.......

      Delete
    3. somewhere in the rainbow kak marsita...waa..bila sy tulis, all of a sudden that song was ringing in my ears... ;)

      Delete
  15. kalau buat mini novel , ok dah ni =DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe nak wat cerpen jadi mini novel plak kan bulan ;) i sendiri pun susah nak control penulisan sdri.lol

      Delete
  16. wow.... kira mcm love relationship but not forever.... cuma for the longest time... teringat lagu Billy Joel pulak.... Hahahaha.... That's just like telling my age... HAHAHA....

    ReplyDelete
  17. Oh my!!
    citr ni buat i sdih la....
    slalu baca novel yg nddingnya akan happy..
    tapi crita ni...
    lain dari yg lain...
    cpat lah sambung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. u must be gussing whats the ending kan insyirah ;) - eve pun wonder jg act.lol

      okay zatiey ;) insyaAllah will do dik ;D

      Delete
  18. Eve... sesak nafas i baca episod ni.....can't breath but can't let go..... huhuhuhu...

    ReplyDelete
  19. eve,,,,ske ssgt.....i want more n more k.....luv u babe....pasni nk brangan jap k....(smbil trsyum2) (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe sila berangan fatiha ;p its freee ! :D

      Delete
  20. hohoho..comel je diorg nie tp sian at hana..
    pe la pulak jadi lepas ni...
    next! ^^

    ReplyDelete
  21. salam dik..hope it wld never end.. garapan citer yg membuai perasaan akak dan juga yr die hard fan.. ada kesedihan yg akak dapat rasakan .. mcm nak nyanyikan lagu Auld Lang Syne pulak..sedih..giler..weyh..

    Tidak secara langsung kita mengenali watak haydar dari kacamata Hana.. a typical man who always wearing a mask...only married for a trophy wife ..not for his heart desire for .... dan Hana dari kaca mata akak adalah seog wanita yg boleh dikategorikan as a "Special Limited Edition" a thousand better person in character and she do not have to wear a mask for whole of her life..except of coz in this occasion..right..

    By d way..handsome gile mamat Faliq tu..siapa siapa pun akak jadi stalker ma..
    tu..pergh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hheehee entry ni cam berombak sket kan? lol. and yeah kak, u see it right :) thats what eve tried to potray...to go for ur passion..and to those yg just think about position and possession. dunia yg hanya tahu nak menang dan nak lebih in 'people's' eyes...pity those who trapped themselves in this mindset.sama mcm org yg pakai branded stuff semata2 nak nampak kaya, labeling people..mcm2...

      hehe handsome kan dia ni ? hahaha.

      Delete
  22. i dont know what to comment eve,,, one thing that i know is i luvvvvvvv the storey so much. it makes me sway too. hope u'll continue the story even till the plane touch down.
    let it continue n continue till hana n haydar falls in luv.

    i cant wait to read TWB as well, hope the novel will be available ASAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol thanks zue :D TWB will be in d market dalam mid Nov inshaAllah.. :) and...sambung dan sambung dan sambung lagi ? whahahaha dah nak jadi novel dah kalau cgitu ;p

      Delete
    2. i think ..why not..give it a try.. satu kelainan dalam industri penulisan..garapan citer yg amat menarik..banyak role model dan intipati citer ni mmg best giler..out of d box..

      Delete
    3. ouch ur komen mmg out of the box ida :D melangit i terlambung.hehehe. thankss a lot, pujian yg sangat bermakna ni :D lol.. main cincai2 je actually..but A380...maybe...let c how its gona be.. ;)

      Delete
  23. Can't wait to know what happen next....so excited....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol thanks anon ;) eve pun tak sure what will happen next, i follow d imagination while been drown in it - i write.hehe

      Delete
  24. k.eve enovel nie seyez best kak..akak tau x sya ni akak ni mmg idola sya..sjak sya bce TWB sya trus gila novel..Kalo dlu suka skrg ni gila novel..mmg hbt pngn TWB ni ..impian sya nk buat novel n bg akak bca kalo akak sudi..ok big hugss kak eve

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah wooww! cool gile pujian you ni zatiey, melambung2 tinggi ni.hehe. do it babe and i will read it insyaAllah ;D

      Delete
  25. seriously eve.. turn it into a novel. don't end it to soon...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouch, anon....okay we put that matters into God's hand okay ;)

      Delete
  26. owh..my gudness....best.....hope hepi ending la..n i support n vote if this cerpen turn to be a novel...kasi panjang lg cerita...bg liku2 cikit... b'coz sayang la..baru nak layan cerita ni dah nak habis pula...eve have a lot-gud idea to be input in this cerpen...sambil2 menunggu novel TWB tu publish...blh la kitaorg layan blues...baca cerita A380 ni....ooo..coming soon A380 will be publish jadik novel mcm the TWB tu...huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe thanks emmyline :D ! another req utk jadi novel ;) * garu2 dagu jap...hehehe..kay we'll see takat mana cite ni bleh pergi ya ? ;) eve pun tak tahu panjang mana eve nak berangan pasal hana dan haydar ;p

      Delete
  27. Love it! Hahaha ;) thanks 4 dis entry.

    ReplyDelete
  28. “ You’re like drug for me Hana…. ” <-- Eve...Haydar ni cilok ayat Edward Cullen la.. LOL

    Thanks for the n3 Eve..ape yg kita bincangkan semlm ada la masuk skit2 dlm this mini novel..lol

    -Kak Fidd-

    ReplyDelete
    Replies
    1. seriously ? Edward say that to Bella ? bukan ke bella tu mcm attract him sbb her blood smells so sweet ? haha anyway dah lama tak baca novel, my prev work requires me to read non fiction...bab ayat novel tak ingat, kalau stats in malaysia's economic, growth, politics etc insyaAllah can do ;p

      yep, tu laa - tetiba plak bleh discuss pasal apa yg saya dah tulis kat part 7, anyway kak fidd - one of the handsome and rich guy in the list is Faliq, and he is not a player :)

      Delete
    2. lebih kurang camtu lah Edward ckp to Bella..

      This is what he said to Bella: "My family, we're different from others of our kind. We only drink animal blood, but it's your scent. It's like a drug to me. It's like you're my own personal brand of heroin."


      Eve..please we all nak sangat2 happy ending for Haydar & Hana..^^

      -Fidd-

      Delete
    3. haa yeah i still remember, Edward says its the smell of her blood yg attract him to her.that smell is like drug to him. lol. big fan of edward but last time read it was last 3 years.lol sbb lama2 cam annoyed dgn bella. hehe

      hehe insyaAllah...hope hope hope..its a happy ending ;) we'll see :)

      Delete
  29. Eve... Thanks a lot for the n3 babe. Luv it so much ! Jadikan novel la babe, ada bran ? ;) i will always support u, whatever u do babe.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol thanks rozita :D ! wahahha let seee how far this Haydar wana stay with me.lol

      Delete
  30. When is e nxt en3 act.? Seronok sbb angan2 ni rs nye mmg angan2 hampir setiap wanita. I mean, being able to date someone u adore (actors,tycoons) sape x nak weh? Hehe... How about if u wanna make it as a novel, u put sad ending to this short story? Tp in Novel, harusla happily ever after. Hoyeahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha yeha date ur idol is like MADDENING ! lol let see..let see..whats the ending..:)

      Delete
  31. Eve...4 hour GF only..make it 4ever baby...heee kekasih kayangan...best sgt3...tq 4 d n3 dear...semua dh emo mnta smbung...know that ur bz..but take ur time dear..coz u already make we all di awangan dearest...syg kamu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe thankss Hass ;p stay in that kayangan dlu ye, kalau dah turun tak leh naik dah.haha

      Delete
  32. nak ending nya......hihi

    ReplyDelete
  33. nak ending please... haha
    best sngat2
    uat happy ending ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol siap pesan lg ni runa. haha. we'll c how d ending ;p

      Delete
  34. OMG!!! let them be together.... PLEASE!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm ehemm. hehe part 8 eh finale shud answer this :)

      Delete
  35. nice...nice....hari ni xda n3 baru ke??..xsabar nak tau next ni... :)

    ReplyDelete
  36. trofi dgn trofi
    kekasih hati versi kayangan
    byk kata2 indah kali ni eve!!
    k sal suka sgt baca
    sambung lg yer..tq!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiii kak sal ! windu lah.haha. yep part 8 aka ending is in its way ;)

      Delete
  37. arghhhh ini yang terasa nak beli tiket mas, 1st class cabin, pegi memana...dan wish that someone like haydar will be seating next to me.....hehehehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha yeah absolutely ! i gona try singapore airlines 1st class jg nti ;p

      Delete
    2. darnnnn jealous.... last week i tgk MAS A380 to London ada promotion.... tapi tengah sengkek... hopefully hujung tahun nih ada lagi promotion best...i teringin nak pi Seoul naik A380.....tak dapat orang macam haydar, orang macam CNBLUE pun jadi lah....hehehehhe

      Delete
    3. hahhaa mana2 asal menarik di mata n hati turf ;p
      Seoul..I tak tahu ada tak A380 g sana..Singapore Airlines yg ada Master Suites tu sooo irresistible!

      Delete
  38. Salam, Wah nampaknya sumenyer dah berada di awang-awangan nak jadi puteri-puteri kayangan. Padanlah hari mendung jer hari ni matahari telah terlindung....hehehe...

    Eve, kalau dah nak last entry camner dengan Feedo dan nenek, taknak ke kasi trill skit Hana dan Feedo, at least ada pesaingan .... mempunyai syarikat di luar negara dan duduk di sana seorang millionaire gak... sebab nenek biasa naik seat besar....kalau jadi mini novel best sangat kalau novel Stadium Wembley di tadahkan...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe patuttt lerr mendung! semua dah naik ke atas ye Ayu ? haha

      Feedo akan muncul , nantiii kan ;p

      Delete
  39. Aaaaaaa melted bila baca cerpen ni, macam dah addicted pulok.... Tak boleh missed citee ni, since dh baca twb dulu...terus polow ini adalah blog ke dua yang jalan cerita lain dari yang lain..selain drp karya lepak...sangat2 best dan layan sangat :-)
    Standard dgn karya lisa kleypas, judith but in malay version :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lain eh jalan cite ni ? Glad when u said so... :D Thankss Lady :)
      judith is my fav author :) lisa kleypas, i tak pnah baca but since u mention it maybe i can read in flight nti, hehe

      Delete
    2. Rose, cuba la baca lisa kleypas dan Susan Elizebeth philips... best karya dia orang susan lebih kepada romantik komedi dan sweet macam karya awak jugak :)

      Teruskan usaha ekk berkarya, tak sabar nak tunggu bulan nov nanti :)



      p/s: u mmg ptd ke? kat kpkt ekk :) batch bila mane taw bos i kenal u ker? hehehehe ^_^

      Delete
    3. romantik komedi is nice ;) xdla down mood nti.lol. hmm seb baik nov is coming closer now.lol. haha wild guess eh I ni PTD ? haha. used to be but skrg dah tak dah.lolu kje KPKT ke or else ?

      Delete
  40. can't wait for the ending....
    haydar prnh ckp "You’re like drug for me Hana…. ”...and now i'll say ur story like a drug for me...haha...mmg addicted...read it again n again...

    btw,,good luck for ur new born novel ea...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha hopes its a remedy jgn overdose eh Yanimss ;P and thankss for d wish,kinda berdebar waiting for it :)

      Delete
  41. hopefully.... happy ending.....

    ReplyDelete
  42. always make me addicted...just turn it into novel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm kene tgok berjaya tak jadikan part 8 as finale.lol

      Delete
  43. hehe...teaser 31 TWB dah kluar...mana part 8 A380?..:) xsabar ni..

    hehe..hm...nak tunggu novel TWB kluar...aduhai lamanya..... :(

    ReplyDelete
  44. nak tahu ending A380 ni.....

    ReplyDelete
  45. Ohmy but if kak Eve turn it into novel, this will be a super addicted drug, gosh. Finish it up la kak Eve ku sayang. I can't bear this anymore :0 I wanna know the ending. Pleaseeee, and I can't wait for TWB. Miss Adam! :D

    ReplyDelete
  46. abiskan kat cni jek la...nk taw ending dorg cmne...kalo nk into novel bley jek, tp wat plot len ckit la, kene lg byk idea nk tmbah..lg tebal novel lg puas ati nk bc, hehehe

    ReplyDelete
  47. gosh!!!!!!!! da x tau nk ckp ap da... speechless...... super duper best story i ever read...... i lov3 u so much kak eve :D your story make me flying in the air too.... hahahh... make me feels like i'm hana....... as always sweet kiss from ur reader and supporter
    -Song Hyun Sun-

    ReplyDelete
  48. kak..make it novel plis.. sweet sgt ni..:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Most Popular Posts