13 Jam - A380 : Part 9


Part 9


What the autumn promises me.......?
credit picture : google


Hampir  sejam  dalam  kereta  bila  dicampur  trafik  dan  si  dua  beradik  tadi  minta  berhenti  di  hentian  akhirnya  kami  sampai  ke  rumah  mereka. Rumah  ke?

Aku  pandang  sekeliling. Pagar  tinggi, pokok  dan  taman  yang  luas  mata  memandang. Siap  ada  maze  lagi. Laluan  berbata  merah  dari  awal  pagar  hingga  ke  dalam. Ni  dah  gaya  mansion  lama…Gaya  istana  ni…liur  di  telan  lagi…Saat  aku  turun  menurut  mereka  telefon  berbunyi.

‘ tweet tweet ’

Tweet  baru  dari  seseorang  yang  aku  follow. Syed  Haydar  the  young  tycoon.  My  4  hours  ex-boyfriend.

‘ The  best  13  hours  in  life – Morning  glory – If  we  meet  again  I’ll  never  let  u  go ’



“ Daddy…!!! ”

Serta  merta  aku  berpaling. Mencari  suara  kecil  yang  nyaring  menjengah  telinga. Mata  yang  tadinya  leka memerhatikan  skrin  telefon  terus  mencari  empunya  suara.

Emmel  my  daisy ! ” Fawwaz  membalas  dalam  intensiti  yang  sama. Sama  nyaring  dan  sama  riang  dengan  suara  si  gadis  kecil. Terkebil-kebil  aku  memerhatikan  gelagat  Fawwaz  yang  berubah  180  darjah. Macam  tak  masuk  dek  akal  si  Fawwaz  ni  boleh  beriak  begitu.

Tangannya  didepakan. Menanti  gadis  comel  berambut  putih  kekuningan  menerpa  dalam  dakapannya. Fido  yang  tadinya  sibuk  mengeluarkan  beg  bersama  dengan  si  pemandu  juga  turut  sama  tercegat  memerhatikan  dengan  senyuman  lebar.

Emmel, don’t  you  miss  me ? Your  teddy-train ? ” dari  sedari  tadi  memerhatikan  si  Fawwaz  kini  pandangan  jatuh  pula  pada  si  Fido. Emmel  sudah  sedia  di  pangkuan  Fawwaz. Si  kecil  tidak  mengendahkan  Fido,  sebaliknya  menunjukkan  tepat  pada  nenek  seraya  merengek  mahukan  Fawwaz  membawanya  pada  nenek.

Meronta-ronta  si  Emmel  di  pangkuan  Fawwaz. Comel. Tampak  bahagia. Aku  mula  mengukir  senyuman… Senyuman  bahagia  bila  berada  dalam  situasi  penuh  kasih  sayang  sebegini. Rumah  besar  aku  perhatikan…tiada  kekurangan…ahli  rumah  pun  tiada  kekuranga…kacak, nenek  pun  cantik, Emmel  pula  sangat  comel…and  they  are  all  very  happy….What  a  perfect  family….

Siapa  kata  orang  kaya  tak  bahagia? Hmm…now  I’m  seeing  one…

Angin  Autumn  yang  berhembus  dingin  menyejukkan  wajah. Aku  menggigil  sedikit. Mengembalikan  aku  pada  pemandangan  keluarga  Fawwaz  dan  Fido.

Owhhh  my  lovely  girl…Grandma  miss  you … ” nenek  turut  sama  mendepakan  tangannya. Menanti  si  gadis  kecil  entah  anak  Fawwaz  atau  anak  Fido  atau  anak  angkat.

Bila  Fawwaz  makin  mendekat. Dengan  senyuman  lebar  dan  bahagianya…dengan  si  kecil  Emmel  di  dukungan….aku  terasa  kerdil  dan  janggal  berada  bersama  mereka.

Aku  yang  langsung  tidak  mengenali  tiba-tiba  sahaja  menjadi  saksi  drama  keluarga  bahagia  sebegini. Di  Surrey  pula  tu. Dalam  hati  sibuk  bertanya  siapa  gerangan  si  Emmel  ni? Anak  saudara ? Rasanya  dua  beradik  sahaja…Anak  Fawwaz ? Mata  meliar  menunggu  ibunya  pula  yang  muncul.

Emmel  yang  berada  di  dukungan  Fawwaz  tampak  sangat  comel  dengan  baju  gown  putih  paras  lutut, seluar  ketat  warna  pink  dan  cape  berbulu  lembut  tampak  mewah  dan  mahal. Kanak-kanak  tadi  tak  ubah  macam  si  puteri  kecil. Mata  bundar  si  kecil  warna  amber  seperti  Fawwaz  memandang  aku  tanpa  berkelip. Tanpa  sedar  mata  kami  saling  bertaut. Lama. Mendalam…Dan  pandangan  penuh  bahagia  anak comel  itu,  berjaya  menjengah  lubuk  hati  aku  juga…

Emmel,  is  really  a  daisy  to  everyone…when  you  sees  it, you  feel  happy. Serenity..

Bagaikan  patung  hidup  yang  dipukau  aku  terpacak  di  situ,  saling  berpandangan  dengan  si  gadis  comel  yang  punyai  mata  yang  maha  dalam.  Sama  seperti  ayahnya. Wajah  garang  dan  tegas  Fawwaz  yang  memandang  aku  dengan  pandangan  kurang  senang  tidak  aku  endahkan.

Si  kecil  mula  mendepakan  tangannya. Tapi  bukan  pada  nenek. Pada  aku. 

Masih  dalam  pukauan  mata  si  kecil, tangan  aku  turut  didepakan. Menanti  Fawwaz  menyerahkan  Emmel  pada  aku.

“ Mommy !!! ”

 Sorry ? Mommy ? Salah  dengar  ke ?

Aku  pandang  belakang,  manalah  tahu  ada  orang  lain  di  belakang  aku ?

Kosong. Yang  ada  hanyalah  limousine  tadi. Nenek  turut  berpaling  memandang  aku. Dia  senyum  penuh  makna. Fawwaz tergamam. Fido  juga  sama,  tapi  dalam  versi  cool.

“ No, Emmel ! ” suara  Fawwaz  sudah  naik  satu  oktah. Aku  tergamam. Emmel  mula  menangis. Anaknya  dijauhkan  daripada  aku. Berkerut  dahi  aku  menahan  perasaan. Kejamnya  Fawwaz. Hina  sangatkah  aku  untuk  memegang  anaknya ?

I  want  mommy ! Daddy…I  want  mommy…! ” si  kecil  mula  meronta  di  pangkuan  Fawwaz. Kakinya  dihentakkan  supaya  Fawwaz  membawanya  pada  aku. Aku  yang  sedari  tadi  kaku  di  situ  akhirnya  bergerak  ke  hadapan. Menghulurkan  tangan  pada  si  kecil. Emmel  senyum,  dan  saat  itu  juga  si  Fawwaz  mengeratkan  dakapannya  pada  Emmel. Membawa  kanak-kanak  tadi  jauh  ke  dalam  rumah  atau  mungkin  lebih  tepat  istana. Tangisan  Emmel  langsung  tidak  bebekas  di  hati  Fawwaz. Keras  dan  tegas  sahaja  langkahnya. Langsung  tidak  memandang  ke  belakang.

Owh  My  Goodness !

Terasa  segenap  ruang  liang  roma  yang  ada  terkeluar  bahang  panas.  Hot,  man ! Aku  pandang  Fido  sambil  buat  roll-eyes  dan  Fido  hanya  senyum  seraya  mengenyitkan  matanya  menyuruh  aku  chill  sahaja. Dia  duduk  di  tangga  besar  di  hadapan  pintu  masuk  rumah  agam  yang  terbuka  luas.

Tengah  aku  marah  macam  punting  rokok  kena  cucuh  api,  saat itu  tangan  sejuk  nenek  memegang  tangan  aku. Mata  tuanya  menangkap  anak  mata  aku,  memandang  penuh  sayu. Bagaikan  meminta  agar  aku  mengerti…memaafkan dan  memahami  gelagat  cucunya  tadi.

Aku  tarik  nafas  dalam. Menghembuskannya  sebelum  melayangkan  senyuman  manis  dan  tenang  semata-mata  kerana  hormat  aku  pada  nenek. Tangan  nenek  aku  pegang  kemas. Mecari  punca  kekuatan  sebenarnya  untuk  aku  menahan  sabar. Hal  aku  dengan  Fawwaz  haruslah  aku  selesaikan  selepas  ini.

“ Kita  masuk  sarapan  dulu  ya  Hana ? Tukang  masak  sediakan  nasi  lemak  special  hari  ni ” lembut  ajakan  nenek. Suara  memujuk…Haruslah  aku  kalah. Bukan  kerana  intonasi  semata,  tapi  teringin  nak  sarapan  nasi  lemak. Kalau  dah  ke  asrama  lepas  ni  sah  tak  jumpa  nasi  lemak  lagi  dah  kecualilah  aku  rajin  nak  masak  sendiri  nanti.

“ Hmm ya  lah,  nek ”

“ Fawwaz  tu  memang  macam  tu, jangan  ambil  hati  ya ? ” lembut  lagi  nenek   memujuk. Fido  masih  memandang  dari  jauh. Wajahnya  nampak  prihatin. Beg  mereka  sudah  dibawa  masuk  oleh  pembantu  rumah.

Aku  hanya  mengangguk.  Nak  cakap  ya  tapi  tidak  terkeluar. Takut  juga  bila  dituturkan  bunyinya  tidak  cukup  ikhlas  nanti.

Bila  sampai  di  kaki  tangga  pintu  utama  yang  tersergam  indah  dan  megah,  Fido  memeluk  bahu  neneknya. Matanya  memandang  tepat  pada  aku.

“ Grandma  I  think  Fawwaz  had  gone  crazy  again ”

Tupp! Terasa  macam  jantung  sudah  berhenti  berdegup. Fawwaz  gila  ke ? Tiba-tiba  sahaja  hati  bagai  luluh. Jatuh  sedih  dan  kasihan…Pandangan  aku  mula  redup  menyimbah  wajah  nenek  sebelum  berhenti  pada  Fido.

I’m  sorry  to  hear  that…Saya  tak  tahu  Fawwaz  ada  mental  problem…”

Terdiam  keduanya. Fido  ternganga  sebelum  meledak  tawanya. Nenek  menggeleng  sakan. Tak  putus-putus  si  Fido  ketawa  hinggalah  memasuki  ruang  tamu  serba  mewah  gaya  Victoria. Kerusi  ukir  Victoria  style  jenama  Versace  menyambut  kami. Lantai  marmar  warna  putih  dan  hitam  memukau  pandangan. Piano  besar   berada  di  sudut  hujung  rumah, di  beranda  keluar  ke  taman.

Tangga  spiral  berada  di  hujung  sudut  kiri. Cantik. Menambahkan  gah  pada  rumah  agam  ini. Aku  perhatikan  kaki  tangga  yang  dilapik  karpet  tebal  dan  halus  buatannya. Pasti  dari  Parsi. Entah-entah  harga  pun  berjuta,  kalau  karpet  di  Istana  Negara  Malaysia  boleh  bernilai RM 1 juta, dorang  ni  tak  kan  tak  mampu ?

Mata  yang  sibuk  memerhati  terus  terpaku bila  kaki  lelaki  berseluar  hitam  memunculkan  diri  di  situ.

Fawwaz.

Emmel  sudah  tiada  dengannya. Wajahnya  tegang. Matanya  menikam  anak  mataku. Dengan  tangan  yang  di  silangkan  di  dada  dia  terpacak  di  situ. Aku  turut  berbuat  perkara  yang  sama. Ah, am  I  scared ? Please…!

Where is  Emmel ? ” tegas  aku   bertanya. Dia  tampak  terkejut. Dengan  wajah    masam  mencuka  dan  icy  coldnya,  mulutnya  ternganga  mahu  menjawab  sebelum  kemudiannya  dibatalkan  olehnya. Matanya  merenung  tajam  sebelum  melangkah turun  dan  langsung  tidak  menjawab.

Kurang  asam  punya  jantan ! Urgh, geram  aku !

This  is  Hana ! And  you  dare  ignore  me?

Entah  bila  kaki  ni  aku  langkahkan  menghampiri  Fawwaz  yang  sedang  berjalan  melintasi  aku,  aku  sendiri  pun  tak  pasti. Sedar-sedar  aku  dah  elok  terpacak  di  depan  Fawwaz, dia  berdiri  tegas,  tegang  dan  tegak  memandang  aku  dari  atas. Yeah, he  is  a  foot  taller.

You. Are. The. WORST. Father.I had ever seen. Dot ” satu  persatu  aku  tuturkan. Biar  perlahan  tapi  jelas  pada  telinganya.

Aku  menjeling  sinis. Puas  bila  wajahnya  sudah  merona  merah  dua  kali  ganda. Mamat  icy  cold  sudah  bercekak  pinggang. Mata  tajam  menikam. Anak  mata  ambernya  bagaikan  api  yang  marak. Eww…kalau  aku  sendiri  bukan  dalam  keadaan  marah, gamaknya  kecut  juga  perut  aku  tang  ni.

Aku  nampak  matanya  beralih  memandang  nenek  dan  Fido. Meninggalkan  aku  bagai  orang  bodoh  di  situ.

  “ Who  the  hell  is  she ??? ”  

Tanpa  diundang terus  aku  melabuhkan  punggung  pada  kerusi  set  sofa  mewah  di  situ. Rasulullah  cakap,  kalau  marah, duduk. Kalau  marah  lagi, baring. Kalau  tak  jalan  juga,  ambil  wuduk.

“ Ya  Allah….Fawwaz…sabar…tetamu kan  tu ? ” kalut-kalut  nenek  mendapatkan  Fawwaz. Tangan  cucunya  ditarik  agar  duduk  di  sofa  terdekat  dengan  mereka. Melilau  mata  nenek  mencari  kelibat  pembantu  rumah.

Habsah, serve  some drink  please.. ” laju  sahaja  nenek  memesan  minuman  usai  ternampak  kelibat  Habsah  di  pintu  taman.

Okay  ma’am… ” perempuan  dalam  usia  40-an  masuk  ke  bahagian  dalam. Mungkin  dapur. Fawwaz  masih  dengan  riak  mencukanya.

“ Is  she  is  your  girlfriend ? ” pekat  pelat  Inggeris  si  Fawwaz  menghambur  pada  Fido.

“ Cool  off  okay ? ” tangan  Fido  sudah  naik  ke  atas. Tanda  menyerah  dan  tidak  mahu  memanjangkan  isu.

Yang  kesiannya  nenek. Kalut  dan  keluh  kesah  sedari  tadi. Susah  juga  nak  jaga  cucu  lelaki…Tambah  lagi  bila  keduanya  sudah  besar  panjang.

“ You’re  not  answering  Fido ”

“ Fawwaz…Hana  yang  bagi  tempat  dia  kat  nenek  masa  dalam  flight  tadi…double  seating. Ada  kesilapan  tiket, Hana  let  go  her  seat, kalau  tak  nenek  tak  boleh  nak  duduk  sebelah  Fido  tau ? 13  jam  kalau  Fido  tak  ada  kat  sebelah,  siapa  nak  bagi  makan  ubat  kat  nenek ? 
Silap-silap  tak  sampai  nenek  kat  sini  sekarang  ni ”

Aduhai…nenek  sudah  buat  cerita  sedih. Fawwaz  terdiam. Masih  membatu. Marah  lagilah  kot…tapi  dah  tak  berani  bersuara.

“ Alright  bro…? ” Tanya  Fido  gaya  relaksnya. Dia  berjalan  ke  arah  aku  sebelum    duduk  bersandar  di  sofa  sebelah  aku . Tenang  sahaja  gayanya. Berbeza  benar  dengan  si  Fawwaz.

How  on  earth  they  are  from  the  same  root ?!

Aku  intai  Fido  di  sebelah. Boleh  pula  mamat  ni  bersandar  malas. Kakinya  dilunjurkan. Matanya  ditutup  rapat  sambil  tangannya  menutup  mulut  yang  menguap.

“ Dia  selalu  macam  tu  ke ? ” bisik  aku  pada  Fido. Tidak  mahu  mencurah  minyak  pada  api  yang  tengah  marak.

Fido  pandang  abangnya  sekilas. Senyum  kecil  dihujung  bibirnya  seraya  menggeleng.

“ Sorry  Hana  for  what  had  happen. ” dia  senyum  sebelum  berbisik, “ Its  too  personal  for  us  to  share  with  you  what’s  going  on. Sorry  ya? ” pujuknya lagi.

Too  personal ?

What  had  happen  to  Fawwaz ?

Siapa  Emmel ?

Satu  persatu  persoalan  timbul. Wajah  aku  sudah  berkerut  mencari  jawapan. Mata  aku  pandang  Fido  tapi  dia  sudah  membalas  dengan  pandangan ; No, I’m  not  going  to  tell  you.





If you are not the one then who ? Kalau tanya Eve perkara apa paling misteri dna mistik dalam dunia ni ? I would say jodoh ;p

P/s : Opps macam tak percaya je ada entry baru.hehehe. Owh Eve pun angau nak berangan dengan jejaka2 ni.lol. Thanks to God for the mood malam ni, dah pagi pun kat sini. Just feel happy esok weekend! Hooray ! hehe. Maybe I can write during the weeked if I do not need to bring work home. By the way , Happy Weekend n enjoy ur 2days holiday. Feel heaven dapat weekend bila one whole week asyik kerja jeeee , jet lag pun tak habis lagi.haha membebel plak eve.kiki

Kay, babe. Goodnite ! =)



Wants more press LIKE ;)





Comments

  1. eve mmg suka cr pasal kan...pakatan meroyan akn serang eve.tabahlah ht

    ReplyDelete
  2. Nak lagi...dah meroyan dah ni...adushhhh

    Farra

    ReplyDelete
  3. eve..love it.. tq cik student..haha lol :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol yeah i'm a student again ! *muda balik haha- but basically not going to class, just seat in d office with other researchers.lol

      Delete
  4. hahhaha...dah agak da..mesti ade sambungan punye...cepat2 sambung tau...*hugs*

    ReplyDelete
  5. Buat je novel xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol insyaAllah planning for a novel.doakan mss siap aka ada masa nak buat mss.hehe

      Delete
  6. Hana..careful dear
    tgk Fawwaz dh bengang..tp Emmel suka,poor girl
    Fido maintain relax jer..but Emmel berambut putih kekuningan tp Fawwaz keturunan Arab pulak
    Mcm mana Emmel leh panggil Hana ..Mummy sbb Hana muka melayu..ish2 konpius la
    Whats the link?
    Suka Fawwaz ms dia regard him as Teddy - Train..so suwittt!
    Tq Eve..k sal suka sgt! & x sangka kita on9 sama arini..jodoh jugak kan..
    see u next time if our timing sama..Bye2 dear

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol insyaAllah kak kalau ada jodoh lg timing kita sama lagi.hehe.
      well well well...many Qs ye? lol will slowly get the answer kak sal.hehe

      Delete
  7. o_O nape fawwaz psiko semacam tu.
    And dia ada anak??

    Eve semakin menarik.. Blh dah slow2 buat mss. Kikikiki..

    FIDO plss..

    ReplyDelete
  8. o_O nape fawwaz psiko semacam tu.
    And dia ada anak??

    Eve semakin menarik.. Blh dah slow2 buat mss. Kikikiki..

    FIDO plss..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha peminat Fidooo! Eve suka Fido in real life, relaks and cool. more preferable utk seorang Eve.haha. Hana i dont know yet.lol. and Qs kak ayu pun akan perlahan2 terjawab nnti ;)

      Delete
  9. Best nyer tp jgn panjang sangat bab fido n fawwat ni nak haidar.... (sambil senyum gatal) lol

    ReplyDelete
  10. alamak.. ada baby chumel la pulakkk.. adehhh!! jgn hana berubah ati lak..
    i still want her wif haydar.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. me too.. wish hana & haydar...

      Delete
    2. acu n kak norana, lol gona figure out soooon *soon la sangat kan Hana dgn sape.hehe

      Delete
  11. wah!!!!btol2 xsgka...igtkn da abis,,tp still bkk blog ni mne tau eve brubah ati....and the end.......yeeppppppyyyyyy~~~~!!!!!!want more eve..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol insyaAllah fatiha, doakan mss smooth ye :) right after i submit project stuff, christmas break boleh kot insyaAllah buat mss :))

      Delete
  12. Akhirnya ada smbgan.. Thank u eve, suke sgttt.. Terubat rindu sikit.... Hmmmm tapi adakah jodoh hana dan haidar milik mereka? Ada fawwaz,fido, nenek dan si comel emmel menceriakan cerita hehehe mesti menarikk nanti... Sila teruskan yup eve tak sabar nak tahu kesudahannyer :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah exact question Lady... :) jodoh owh jodoh

      Delete
  13. I nak die dgn fawwaz...hehehe..tak sabar untuk next entry..

    ReplyDelete
  14. love like heaven yaw...hahaha..i thought i gonna miss Hana..but sudden next entry coming..OH may...YOU make me crazy and i wonder how i can meet those handsome man in my life like hana..ahakz..in my dream je la kot...^-^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha thanks to God we can dream kan ? at least when the reality is harsh there is still another world we could enter :)

      stay tune babe! :D

      Delete
    2. Yup.i hope i can meet my prince charming soon..(poyo giler)LoL..and i love read your story cause there are a lot of lessons we can learn from the story.Either Hydar, Fawwaz or Fido..They all have their own unique character..if woman can married more than one..hmm..mesti Hana kahwin ngn 3 3 tu skali..hahahaha..If you nak jadi kan novel..thats great..Ebook pun okay..mesti bomkebaboom..he~~

      Delete
  15. huss! hahahaha fawwaz psycho lakk. lols :D

    ReplyDelete
  16. best thanks Eve, nak fawwaz n Hana

    Hairiah

    ReplyDelete
  17. ala nk hana n haydar...( haydar bias ) hehehe

    ReplyDelete
  18. tq la dear coz sudi sambung berangan.. haha.. on d way to be mini novel or novel la jwbnye cite ni . hihi.. syg eve.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe novel lah gayanya ni kak norana. nak wat cerpen jadi cerpanjang la pulaaks

      Delete
  19. 1stly thank u sesangat eve...thankx 4 continuing 13h A380...happy ni
    2nd, jgn biarkan hidup anda diselubungi misteri...kuang3x
    3rd, may be fawwaz tu pernah kacihwa dgn ex-wife@mama emmel...or mama emmel tu dah meninggal kut..
    4th, mana cerita haydar??? nak haydar dgn hana jugak...x nak fawwaz tu...
    5th, tp watak fawwaz dgn fido tu blh jadi watak sampingan je...x pun may b fido n fawwaz tu cousin/kwn haydar...ah berbelit2 la pula...
    finally...senang cerita nak ending HAYDAR + HANA juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka la klu camtu ;)

      Delete
    2. hahaha hidup saipakah itu emmy yg diselubungi misteri ? lol
      another vore for haydar here ye ? lol
      u gotta slowly figure out babe... ;p hehe

      anon : vote haydar jg la ni kan ? ;)

      Delete
  20. La xde haydar n3 ni, perhatian beralih pada fawwaz lak kih kih. Garang cam rimau, jgn baham hana udahlah hihiu8....

    ReplyDelete
  21. Owh gosh!!!
    Tah2 mka bibi Fawwaz sma ngan Hana^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe we gotta find why soooon but not in part 10 yet Farra ;p

      Delete
  22. Ini yang buat kembali tak tido malam, stonenya Fawwaz tu? Mesti pernah patah hati kot...thanks Eve nak lagilah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tak tido malam ? kenapakan ayu ? hehehe. nti u will know slowly Fawwaz's character ;p

      Delete
  23. dear Eve...tq for d n3...luv u more dear....heee...next n3 ....msti da Haydar ok....skit2 pun x pe...maklum la dia kan bz man...
    fawwaz tu quite interesting gak....masalah dlman tu....Fido best...cool jer...Nenek lg sporting..apa pun keep on berangan Eve..terubat skit rindu ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallu Hass deary ! ;)

      Haydar, bila ya dia akan muncul balik ? ;p

      Delete
  24. Yaaa...mesti best cita ni jadi novel..tambah lagi nanti bila haydar jelez dengan fawwaz...ngee tengs eve! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol thanks jg anon ;) it gona be a long story - ah perlu lah berangan waktu winter break. hahaha hope 2 weeks wud be enough.haiyoo.lol

      Delete
  25. oh my...... thankz eve for this n3..... really appreciate it.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tetiba ada kan? lol and thanks jg aida for reading :)

      Delete
  26. smbg trus jela eve.teehee~

    ReplyDelete
  27. I am intrigued by Fawwaz more than Haydar. Cold demeanour with amber eyes lagi, menarik. Apa isteri dia tinggalkan dia ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah isteri dia buat apa kat dia nana..i wonder jgni.hehehe. anyway u gonna find d answer soooon ;p

      Delete
  28. ohh myy..xtau nk pilih sape skrang,jap rase nk haydar jap rase nk fawwaz..eeee..tamak kn??..pape pn xkisah la janji eve trus sambung n sambung n sambunnnggg.....best sngt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha thats why Tuhan tak buat kita bleh kawin 4 kan? kalau tak sure macam shopping barang.hahaha ;p

      Delete
  29. You. ARE. the. worst.father. I. HAVE. ever. seen.

    *peace*

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah thanks anon, he, she, it - is
      you, I etc - are

      but have ever seen is for present perfect tense isn't it and had ever seen is for past perfect tense. I'm referring to d event which had happen and not continuously happening, hence its the had is okay :)

      Delete
  30. Like like like like like like

    ReplyDelete
  31. salam ..wah..what a suprise ..new E3..akak ingat ia telah dinoktahkan pada bab 8..terasa sedih masa baca bab 8 yg akak baru berkesempatan membacanya semalam.

    I thought setiap yg bermula mesti ada akhirnya kan..tetapi akak berharap tak adalah pengakhiran citer ini..sebab it's too good to put a stop to it..right..just pen down your thought and we are eager to read every words of it..

    Alahai..mesteri sungguh si Fawwaz ni kan... mungkin wife dia lari kut atau wife dia curang..sebab tu..dia benci semua perempuan kot.. ini mungkin cliche yg selalu kita penulis akan terfikir sebab dan penyebab seorg lelaki yg telah ada anak akan berlaku sibiadab itu kan.. tapi akak teuja nak tahu..kenapa lelaki itu berperilaku begitu dan siapakah Emmel..sikanak kanak comel tu..ek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe all of a sudden eve sambung. me myself pun terkejutss.lol. insyaAllah w'll find an answer soon. ;p

      Delete
  32. Yah..haydar, never let her go..moga hana ngan haydar la..tq eve

    ReplyDelete
    Replies
    1. he'll never lets go if they meet again, what if they dont ? ;p hehe

      Delete
  33. Fawwaz sakit mental..muahaha...ambik ko...
    -ieja-

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha itulah bahana berperangai buruk.lol. dah kena panggil sakit mental.hehe

      Delete
  34. Suprise... Xsbar nk thu apa kesudahan nyer... Brdebar2 lah plak...

    ReplyDelete
  35. Suprise... Xsbar nk thu apa kesudahan nyer... Brdebar2 lah plak...

    ReplyDelete
  36. yada yada...happynya tetibe citer yang end bersambung kembali

    ReplyDelete
  37. Eve thanks a lot 4 n3, it's really heaven know that story of hana is still continue....
    fawwaz character make i'm craziest again with ur writing eve.... you make my saturday is beautiful...muehehe....
    ~saza~

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol thanks 2 u too saza, comments from u guys keep me writing, lol ;)

      Delete
  38. mmg terkezut jap ble de smbgn..mmg terbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe thanks huda ;) i pun terkejut i sambung.lol

      Delete
  39. ha???...eve...nak buat jadi novel ke ni???...coz xda bayang2 dis story to end soon je...huhu...alamatnya...jadi penasaran la nak tunggu next n3 eve every day....TWB pun xsabar nak tunggu versi cetak...:) ..anyway...both of ur story...UNIQUE..:) luv it eve...congrats...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol thankss anon ! great to know that they are both unik, at least i have my own idea.hehe. ouch, cant wait for TWB, berdebar jg anywya.lol.hope everyone will be happy with the ending soon ;)

      Delete
  40. yes3!! thanks eve...... suka sgt dgn entry ni... =)
    love u sooo much...hehehehe...

    ReplyDelete
  41. Tq Eve L.U.V.M. . . . sangat sukakan kelainan yg dibuat oleh Eve . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe i dont know apa yg lain noorli but then i'm glad to hear that ;D thanks!

      Delete
  42. yes..so happy with this new n3..
    i want more...hehehehhe

    ReplyDelete
  43. Dear Eve,
    timakaseh byk2...seterusnya...suke jugak if Hana n Fawwaz ( pandai2 je buat jln citer sendiri kan...kan..)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha okay the war between fawwaz n haydar is circling around.lol let see who get the throne.lol

      Delete
  44. Thanks dear Eve...best3, الحمد لله Allah terus bg idea n kekuatan kat u n u msh sudi trskn A380, best3.
    Rsanya org mcm Fawwaz tu mmg ada, ego...ada dot3 prob probably related to his past... relationship or marrige...tp dun worry Hana sure leh handle kna3? Piece of cake kot...
    LIKE 1k lah!!! Sambung2 citer ni lg...tc n tq. Terima kasih Ya Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe its great when u said Terima Kasih Ya Allah ;) sbb truely its God who make me wrote.and make me keep on writing :) pray ya so that i cud finish up this novel in winter, perhaps.lol

      Delete
  45. Dah nma tajuk pun a380, ofcourse la haydar will be the hero. Sbb fido mcm watak smpingan je. Watak kuat hana, haydar n fawwaz. Hehe. Love it eve! Next pls ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhehe pergh ada watak kuat dan watak lemah ni ;p lol

      Delete
  46. Hai Eve...senyum lebar penuh makna...sbb A380 bersiaran lagi...hihi
    nk lagiii...tp nk haydar plak interprem...ahakssss...
    (-____^) sayang Eve byk2....hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol thankss kak leen ! ;) sayang u jg ;p *cheesy.haha

      Delete
  47. Oh my oh my oh my....I'm a hopeless romantic...and cried buckets when Hana and Haidar parted...TAPI oh tapi ada sambungan lagi...pls miss EVE don't torture me and make this into a novel that I can read and reread endlessly.

    Good job EVE..BTW...I'd like Hana to b with Haidar...It's the A380 ok..hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergh eej siap nangis ?? waaahaaa OMG ! now I'm shock, lol. insyaAllah novel in d making, insyaAllah :)

      Delete
  48. thought part 8 is the end of A380 but lucky me stumbled again into your blog and what a pleasant surprise!! Fawwaz is the way to go for Hana.. and can't wait to own a piece of the wedding breaker.. and keep up the good work..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankss T.L.M ;D what a suprise isnt it even for me myself.lol

      Delete
  49. thank eve 4 this entry.. good job n i like it.. cant wait to read the entry where/when hana meet haydar again.. such a romantic moment..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah right on d spot babe, bila Hana and Haydar akan jumpa balik ? ;p

      Delete
  50. lol..i thought its already end.

    ReplyDelete
  51. Eve...akak tak leh nak comment apa2 sehingga Haydar muncul ok? Hihihi

    K.fidd

    ReplyDelete
  52. Salam Eid Adha Eve

    Wah!!! ini sudah bagus, ada sambungan rupanya.
    Suka :D. Tp nak nak Haydar ya.

    Thank u Eve.



    ReplyDelete
    Replies
    1. haha haydar sure will make a comeback but when will it be ? ;p

      Delete
  53. salam dek eve,cam ne yerrr dek andai fawwas tersukerrrr ngan hana!!!!!best novel u ne dek so dramatic,wat readers tak sesabar tunggu n3 seterus nye!akak tak pandai nak komen tampa keujudan haydar...thank dekkk.Salam Aidil Adha dek,laju3 tempek yerrrrrrrr hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe owh haydar, he is soo damn busy with his meeting ;) ! n thanks for ur comment kak rihan :)

      Delete
  54. kak eve, you.ARE.the worst. not you is . hehe . nice story =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah did change it dik :) n thanks for telling me. :D

      Delete
  55. Best eve..sambung cepat ye

    ReplyDelete

Post a Comment

Most Popular Posts